31 Ekim 2014 Cuma

döner ayran 1 lira

Hayat; öyle şaşalı beklentilerden ziyade küçük mutluluklar üzerine kurulmalı bence. Beklenti ne kadar büyük olursa hayal kırıklığının enkazıda o denli büyük oluyor. Sonra o enkazın altında nefes alacak bir boşluk arıyorsun; çırpınıp yoruluyorsun, nefes nefese kalıyorsun. Sonrası çok daha vahim; o enkazdan kurtulsan bile "o beklentiden" başkasıyla mutlu olamıyorsun, gülmüyorsun, hatta yıldızları bile seyretmiyorsun.
İnsanın tabi ki beklentileri olur ya da hayalleri. "Gerçekleşmesini her şeyden çok istediği" dilekleri; acımasız bir yorum olacak belki ama acıya dayanabilecegi kadar olmalı bence kişinin "beklentisi.
Çünkü o yüzde hep düşüktür, beklentilerin "düşlenen haliyle" gerçekleşme ihtimali.
Bütün bunlar bir yana hayat "var olanlarla" güzel bana göre.
Gerçeklerle yüzleşerek olabilitesi yüksek hayaller ve beklentilerle...
Böyle pembe tablodan uzak bir yazı için üzgünüm ama ötesi beklentiler gerçekten kırıyor gerçekten yaralıyor.
Çok daha gerçekçi olmak gerekirse ben mesela döner+ayran = 1 lira hayali kuruyorum acıktığım anlarda. Hem o döneri yeme adabını biliyorum hem o beklentimin gerçekleşeceğini kestirebiliyorum.
Hiç portakallı ördek yeme hayalim olmadı mesela çünkü ne nasıl servis edildiğini biliyorum ne de nasıl yendiğini. Ben yaralanmak istemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder